طناز رضایی-شهر دهلران رشد تراز از 5212 به 7046 چهارم دبستان
من درسها را بیشتر سر کلاس درس یاد میگیرم، ساعت مطالعهام از تابستان روزانه 2 الی 3 ساعت افزایش پیدا کرده است که با استفاده از پر کردن دفتر برنامهریزی توانستم به این ساعت مطالعه برسم. من برنامهی راهبردیام را تحلیل میکنم و برای هر درس برنامهریزی میکنم که از چه کتاب کارهایی چه سؤالاتی را در طول دو هفتهی آزمون باید پاسخ دهم تا برای آزمون آماده شوم. مادرم کتابهای کمک آموزشیام یعنی با هم بیاموزیمها و سهسطحیها را چهارشنبه در اختیارم قرار میدهد که تا جمعه کار کنم. وقتی این سؤالات را حل میکنم نکاتی که به نظرم بالاتر از سطح کتاب هستند، را در یک دفتر مینویسم و پنجشنبهی قبل از آزمون آنها را مرور میکنم.
محمدحسن حاجوی-شهر اردبیل رشد تراز از 5528 به 6542 چهارم دبستان
قبل از اینکه معلم به ما درس بدهد، آن درس از کتابهای درسی را مثل داستان برای مادرم میخوانم وقتی هم معلم سر کلاس آن درس را داد و سؤال حل کرد، به سؤالات معلم اکتفا نمیکردم و خودم تمام قسمتهای کتاب، عکسها و زیرنویس عکسها را میخوانم . من کتابهای کار را هم از کانون تهیه کرده بودم مثل ریاضیدان کوچک، دانشمند کوچک، نویسندهی کوچک، سهسطحیها و کتاب سؤالات پرتکرار.
پشتیبانم از این کتابها برایم تکلیف مشخص کرده بود و من تمام این سؤالات را حل میکردم و پشتیبانم این سؤالات را بررسی میکرد. ساعت مطالعهی من روزانه 3 تا 4 ساعت بود و من هر روز فلش کارتهای تیزهوشان و درسها را صبحها وقتی منتظر سرویس هستم یا وقتی به مسافرت میروم میخوانم.
منبع: قلم چی
- ۹۸/۰۴/۱۱